- Vybíráme si špatné lidi
- Úkoly zadáváme nejasně
- Neumíme využívat potenciál svých lidí
- Necháváme si své nejlepší lidi odejít
- Podporujeme rivalitu místo spolupráce
- Nadměrně kontrolujeme
- Nedáváme efektivní zpětnou vazbu
- Jak se chováme k našim lidem, tak se oni chovají k našim zákazníkům
- Identifikace klíčových zaměstnanců
- Přidaná hodnota a jedinečnost klíčových zaměstnanců
- Rozdíly klíčových lidí od běžných zaměstnanců a zvážení zastupitelnosti
- Základní typologie zaměstnanců
- Situační styly vedení lidí a jejich využití při vedení klíčových zaměstnanců
- Vedení, hodnocení, motivace a rozvoj klíčových zaměstnanců
- Přístup ke klíčovým zaměstnancům – nástroje pro vedení klíčových zaměstnanců
- Základní manažerské rozhovory v praxi
- Plánování osobního rozvoje podřízených
Trénink sebeprezentačních a komunikačních dovedností
- Práce s textem, soulad obsahu a formy
- Verbální a neverbální komunikace
- Různé způsoby jednání, působení na okolí, komunikace v konkrétní situaci
- Vedení dialogu
- Vystupování na veřejnosti před skupinou lidí
- Jednání s klientem
- Psychologické aspekty v komunikaci
- Osobní prezentace, tvorba osobnosti
- Trénink s mikrofonem před kamerou a zpětná vazba
- Jednání s novináři, organizace tiskových konferencí a vystupování na nich
- Vizáž, oblékání a líčení, celková image
Nové trendy v hodnocení zaměstnanců
- Analýza konkrétního očekávání účastníků a společná shoda nad cíli školení.
- Jak kombinovat vedení lidí, jejich hodnocení a rozvoj.
- Jak zjistit osobnostní mix v týmech.
- Má smysl hodnotit a rozvíjet?
- Způsoby poznávání osobností zaměstnanců.
- Jak nastavit cíle a hodnotit generaci X a Y.
- Trendy současného hodnocení – metoda GROW a metoda 9 blocks.
- Nastavení individuálního přístupu k zaměstnancům dle jejich osobního profilu.
- Konkretizace pracovních cílů a typy lidí.
- Jak pracovat s „hvězdami“ a jak s „lenochody“.
- Realizace a vedení samotného hodnotícího rozhovoru.
- Typy rozhovorů - malé a velké rozhovory. Pravidelné a nepravidelné rozhovory.
- Pravidla nedirektivních a direktivních rozhovorů.
- Nácvik metody GROW a motivačního rozhovoru.
- Orientace na výsledek a příležitost, nikoliv na negativa a nedostatky.
- Jak se vzájemně dohodnout nad závěry z hodnocení.
- Jak dále s výsledky pracovat při úkolování zaměstnanců.
Manažerská práce od A do Z
- Osobnost manažera
- Důležité manažerské vlastnosti
- Kompetence manažera
- Interpersonální role manažera
- Informační role
- Organizační role
- Motivační role
- Přijímání a podávání zpětné vazby
- Komunikace z pohledu manažera
- Řešení konfliktních situací
- Jak jednají muži a ženy v manažerské pozici
- Delegování a jeho přínos pro manažera, zaměstnance i firmu
- Šest manažerských stylů vedení
Vnitrofiremní interní komunikace
- Co je interní komunikace
- Interní komunikace jako součást firemní kultury
- Předpoklady fungování interní komunikace
- Cíle interní komunikace - optimální nastavení komunikačního mixu
- Základy efektivní komunikace s interním zákazníkem – prvky kvalitní služby internímu zákazníkovi
- Motivace pro službu internímu zákazníkovi
- Informace ve firmě a její toky
- Nástroje interní komunikace
- Hlavní chyby v interní komunikaci - základní pravidla komunikace v krizi
Osobní efektivita – mám vše hotovo
- Jak lépe zvládnout organizaci každodenních úkolů
- Jak důležitá je 1. hodina pracovního dne a jak s ní naložit
- Jak rozpoznávat důležité a stanovit priority
- Jak si uvolnit si hlavu, ale přesto už na nic nezapomenout
- Jak uklidit „skříň s kostlivci“ dlouho odkládaných úkolů
- Jak stihnout dvakrát více práce v polovičním čase
- Jak ukončit prokrastinaci
- Jak mít radost z práce a být efektivnější
Lepší paměť snadno a rychle
- Úvod
- Motivační záběry ze světových šampionátů, v mozku světových mistrů.
- základní úvodní informace o paměťových metodách.
- Spojovací systém
- Výčty denních úkolů, výčet povinností zadaných nadřízeným,
- výčet požadavků klienta,
- vlastnosti produktu,
- výčty,
- poznámky k prezentaci.
- Paměťový palác
- Obsah objednávek,
- poznámky z porad,
- seznamy zboží,
- výčet argumentů,
- pamatování obsahu prezentace (když chcete přednášet z hlavy bez potřeby poznámek),
- nákupní seznamy.
- Ukládání speciálních informací
- Jména a tváře,
- čísla,
- telefonní čísla,
- piny a kódy,
- adresy,
- čísla objednávek,
- data, termíny, narozeniny,
- množství,
- cokoliv vyjádřené čísly.
- Cizí jazyky
- Slovíčka, gramatika, slovní spojení.
- Další nácviky
- Systém Roční kalendář (kdykoli někdo navrhne termín, tak okamžitě víte, co bylo/bude za den v týdnu) výhodné při plánování termínů schůzek, jednání, uzávěrek, dovolené, narozenin…
- Binární kódy (skvěle zlepšuje pracovní paměť).
- Hrací karty (skvěle zlepšuje celkovou paměť).
- Mozek a soustředění.
- Výhody používání technik.
- Nácvik některých technik.
- Shrnutí.
- Závěr.
- Závěrečná diskuze a odpovědi na dotazy posluchačů.
Typologie osobnosti
- jak rozpoznávat základní charakteristiky jednotlivých osobnostních typů
- jaké jsou limity, rizika a příležitosti jednotlivých typů osobnosti
- jak porozumět vlastním motivačním vzorcům
- jak ocenit svůj skutečný potenciál a přestat se vnitřně zpochybňovat a porovnávat s ostatními
- a také
- jak pochopit „nesrozumitelné“ důvody chování ostatních lidí
- jak formulovat motivaci, vyjednávání a instruktáž podle jednotlivých osobnostních typů
- jak využít motivační potenciál typu osobnosti při vyjednávání a při řízení a vedení druhých
- jak snížit potřebu řešit situace bojem a nátlakem.
Komunikace pro mistry ve výrobě
- jak si udržet dobré lidi – klíčová role vztahů a komunikace
- jak říkat pochvalu i kritiku operátorům, aby to skutečně fungovalo
- jak oznamovat některé nepříjemné věcí, aby nevyvolávaly zbytečně velký odpor
- jak na koho – práce s různými typy lidí
- zvládání problémových typů lidí
- řada šikovných komunikačních tipů, které už se řadě mistrů ve výrobě osvědčily
Jak delegovat, aby to opravdu fungovalo
- Co je to komunikace?
- Nejdůležitější principy efektivní komunikace, aneb bez čeho to opravdu nejde
- Mohu zvýšit pravděpodobnost toho, že druzí skutečně porozumí tomu, co jim sděluji?
- Co je to Pozitivní myšlení a pozitivní komunikace
- Změna přístupu/změna paradigmatu
- Žijeme v takovém světě, jak o něm přemýšlíme aneb vytváření skutečnosti komunikací
- Pozitivní komunikace se sebou a se světem
- Využití pozitivního myšlení v praxi
- Trénink pozitivního myšlení a komunikace v modelových situacích z praxe účastníků
- Delegování
- Delegování a úkolování - podobnosti a rozdíly
- Výhody delegování
- Kdy a co "nesmím, mohu a musím" delegovat
- Nástroje efektivního delegování
- Principy pozitivní komunikace při delegování
Obrana proti manipulaci a reakce na řečnické triky
- pochopíte, kdo je manipulátor, proč jedná specifickým způsobem a jak ho poznat
- porozumíte tomu, jak díky schopnosti číst mocenské pole dosáhnete lepších výsledků
- vyzkoušíte si, jak chytře a účinně reagovat v mocensky nevýhodných podmínkách
- potom už manipulátora vždycky poznáte
- odnesete si návody, jak na něj
- nazkoušíte si, jak se s přehledem ubránit
- a případně jak účinně zaútočit
Time management
- Definice Time managementu – proč Time management
- Zásady správného řízení času – analýza časových ztrát
- Zloději času a jak se s nimi vypořádat
- Princip životní rovnováhy
- Identifikace našich cílů – význam stanovování cílů
- Priority v každodenním životě
- Paretův princip time managementu
- Eisenhowerův princip – stanovování priorit
- Rovnováha mezi prací a odpočinkem - umění říci NE
- Delegování a plánování
- Identifikace prokrastinace a možnosti jejího omezení
Sebereflexe manažera a trénink psychické odolnosti
- Pozice manažera: potenciál a rizika vedoucí pozice
- Manažerská pozice: rozpory mezi realitou a individuálními očekáváními, jak s nimi zacházet
- Co je to sebereflexe, jak se k ní dobrat a jak ji „udělat správně“
- Využití sebereflexe k růstu robustního životního /manažerského ukotvení
- Jakou cenu jsem ochoten za svou pozici zaplatit: popis/poznání hranice ochoty riskovat sebe sama, flexibilita této hranice
- Péče o vlastní zdroje energie, úspory a násobení osobní energie
- Tvorba a obnova zdrojů pro případ krize
- Ovlivňování okolních „nezměnitelných“ faktorů
- Jak nakládat s časovým tlakem a tlakem z pozice moci
- Práce se změnou a motivacemi
- Emoce: moudrý průvodce životem
- Jak číst signály těla o dosažení „vnitřní hranice“ a jak je respektovat
- Životní hodnoty a osobní potenciál jako zdroj růstu
- Jak nastavit integritu mezi osobními a firemními hodnotami, prioritami a cíli
- Jak zvyšovat svoji moc a modelovat svoje pole působnosti
- Práce s náladou
- Postupy a techniky pro trénink psychické odolnosti: radost, tvorba, smysl a souvislosti
Podřízený zaměstnanec od A do Z - jak obstát v práci vedoucího
- Jaké jsou povinnosti vůči podřízeným
- Jak si vybrat kvalitní podřízené
- Adaptační proces je moje starost
- Jak se orientovat v základních lidských povahách
- Co vše mohu svým podřízeným o sobě sdělit
- Jak motivovat podřízené
- Co dělat a jak komunikovat
- Když se zaměstnanci daří a plní své úkoly
- Když se občas projeví nějaký pracovní problém
- Když zaměstnanec neplní, co plnit má
- Když zaměstnanec řekne „tohle dělat nebudu“
- Když zaměstnanec neplní své základní úkoly
- Když zaměstnanec nepřijde do práce
- Když má zaměstnanec nějaký osobní problém
- Jak se připravit na hodnotící rozhovor se svým podřízeným
- Jak mám předávat zpětnou vazbu
- Rozdělování finančních odměn
- Chci rozvíjet své podřízené?
- Opravdu na ně mohu delegovat některé své úkoly?
- Jak skončit pracovní poměr?
- Modelové situace
Umění narativní prezentace
- Co je to prezentace?
- Kdy prezentujeme?
- Co je to narativní prezentace?
- Příprava prezentace
- 4 zásadní otázky pro přípravu prezentace
- Struktura prezentce - Mnemotechnická pomůcka BIKER B
- Bang
- Introduction
- Key Points
- Examples
- Recap
- Bang
- Prezentujeme
- Jak setřást trému
- Jak s obtížnými tazateli
- Desatero
- Pomůcky
- Narativní prezentace v praxi
- Tvorba narativní prezentace účastníky
- Nahrávka prezentace
- Analýza a rozbor dobrých zkušeností
Ovlivňování pro pokročilé
- Jak si zvolit správný postoj vůči druhé straně
- Mini-analýza toho, čeho chceme dosáhnout
- Pravidla zpětné vazby a její využití v dlouhodobém ovlivňování
- Win – win metoda a k jakým jiným výsledkům lze dospět
Manažer mezi mlýnskými kameny – řízení bez podpory
- Postavení manažera v mocenské hierarchii společnosti: co všechno „hraje“
- Parametry manažerského rozhodnutí: co ovlivňuje moji práci a pozici a jak s tím naložit
- Průniky a odlišnosti potřeb u podřízených a u nadřízených
- Pojmenování limitů, rizik a požadavků na změnu z hlediska manažera
- Přenos rozhodnutí do prostředí týmu a do prostředí nadřízeného
- Jak formulovat totéž zadání vůči různým motivacím a schopnostem lidí v týmu?
- Jak získat od lidí dobrovolný závazek?
- Aktivní využití moci, vyjednávání z pozice moci
- Funkční scénáře na obranu proti manipulaci
- Schéma pro zdravou zpětnou vazbu
- Já a moje emoce: zaměření na radost a tvorbu
- Jak neztratit elán a dávkovat změnu ve stravitelných porcích, sobě, šéfovi i do týmu
Vítězíme nad prokrastinací
- Prokrastinace - její definice a příčiny
- Formy prokrastinace
- Důležité osobní postoje a růstové nastavení mysli
- Ovládaný nebo vládnoucí?
- Ladíme svoji motivaci
- Definice vlastního poslání
- Jak na změnu návyků
- Plánování, které není jen o úkolech
- Jak se postavit k náročným výzvám
- Soustředěná pozornost
- Kvalitní odpočinek
- Jak udržet výsledky a dál se rozvíjet
Praktický průvodce efektivními rozpočty
- Plánovací proces a formy rozpočtů
- Omezení a nedostatky tradičních systémů rozpočtování
- Nové přístupy k tvorbě rozpočtů
- Rozpočtování podle aktivit (activity-based budgeting)
- Koncept BB (beyond budgeting)
- Rozpočtování na nulovém základě – ZBB (zero-based budgeting)
- Tvorba rozpočtové rozvahy, výsledovky a přehledu o peněžních tocích
- Ekonomické vyhodnocení finančních plánů a rozpočtů
Základy účetnictví a ekonomické řízení firmy pro jednatele a majitele firem
- zdroje ekonomických dat – účetnictví jako jazyk podnikání, účetní výkazy a jejich provázanost, vztahy mezi rozvahou a výsledovkou, principy vypovídající o majetkové a finanční stabilitě firmy, využitelnost výkazu o peněžních tocích
- analýza informací z účetních výkazů – finanční zdroje podniku, role zisku, peněžní tok, kapitálová struktura, řízení likvidity, výpočet a interpretace pracovního kapitálu
- rozvaha – o čem vypovídá, co z ní lze vyčíst, majetek podniku a jeho zdroje, důležité účetní kategorie a jejich vztah, pohledávky, závazky, vlastní kapitál, dluhy
- výkaz zisků a ztrát – co je podstatné ve výsledovce, hospodářský výsledek a jeho zjišťování, náklady, výnosy a zisková marže, jejich sledování a vzájemné souvislosti
- peníze – jak je účetnictví eviduje, peněžní toky a jejich řízení, základní znaky dobré finanční situace podniku
Praktický průvodce finanční analýzou pro manažery
- Výkonnost nebo solventnost – co rozhoduje o konkurenceschopnosti firem.
- Každý majetek někomu patří – praktické čtení v rozvaze.
- Potenciál výkonu firmy a pracovní kapitál – jak se dívat na aktiva a co je likvidita.
- Bohatství nebo dluhy – jak se dívat na pasiva a dlouhodobou solventnost firmy.
- Zisk nebo peníze – co je smyslem podnikání a jak o tom vypovídá výsledovka.
- Výnosy a náklady – účetní versus manažerský pohled.
- Aktivita firmy – jak poznat, že jsou firemní procesy efektivní.
- Rentabilita – jak vyhodnotit přínos šéfa obchodního týmu, výkonného ředitele a dosažený efekt pro vlastníky a věřitele.
Žádné komentáře:
Okomentovat