Zajímavé myšlenky čerpané z bodů školení

Manažerské chyby
  • Vybíráme si špatné lidi
  • Úkoly zadáváme nejasně
  • Neumíme využívat potenciál svých lidí
  • Necháváme si své nejlepší lidi odejít
  • Podporujeme rivalitu místo spolupráce
  • Nadměrně kontrolujeme
  • Nedáváme efektivní zpětnou vazbu
  • Jak se chováme k našim lidem, tak se oni chovají k našim zákazníkům
Vedení klíčových zaměstnanců
  • Identifikace klíčových zaměstnanců
  • Přidaná hodnota a jedinečnost klíčových zaměstnanců
  • Rozdíly klíčových lidí od běžných zaměstnanců a zvážení zastupitelnosti
  • Základní typologie zaměstnanců
  • Situační styly vedení lidí a jejich využití při vedení klíčových zaměstnanců
  • Vedení, hodnocení, motivace a rozvoj klíčových zaměstnanců
  • Přístup ke klíčovým zaměstnancům – nástroje pro vedení klíčových zaměstnanců
  • Základní manažerské rozhovory v praxi
  • Plánování osobního rozvoje podřízených
Trénink sebeprezentačních a komunikačních dovedností
  • Práce s textem, soulad obsahu a formy
  • Verbální a neverbální komunikace
  • Různé způsoby jednání, působení na okolí, komunikace v konkrétní situaci
  • Vedení dialogu
  • Vystupování na veřejnosti před skupinou lidí
  • Jednání s klientem
  • Psychologické aspekty v komunikaci
  • Osobní prezentace, tvorba osobnosti
  • Trénink s mikrofonem před kamerou a zpětná vazba
  • Jednání s novináři, organizace tiskových konferencí a vystupování na nich
  • Vizáž, oblékání a líčení, celková image
Nové trendy v hodnocení zaměstnanců
  • Analýza konkrétního očekávání účastníků a společná shoda nad cíli školení.
  • Jak kombinovat vedení lidí, jejich hodnocení a rozvoj.
  • Jak zjistit osobnostní mix v týmech.
  • Má smysl hodnotit a rozvíjet?
  • Způsoby poznávání osobností zaměstnanců.
  • Jak nastavit cíle a hodnotit generaci X a Y.
  • Trendy současného hodnocení – metoda GROW a metoda 9 blocks.
  • Nastavení individuálního přístupu k zaměstnancům dle jejich osobního profilu.
  • Konkretizace pracovních cílů a typy lidí.
  • Jak pracovat s „hvězdami“ a jak s „lenochody“.
  • Realizace a vedení samotného hodnotícího rozhovoru.
  • Typy rozhovorů - malé a velké rozhovory. Pravidelné a nepravidelné rozhovory.
  • Pravidla nedirektivních a direktivních rozhovorů.
  • Nácvik metody GROW a motivačního rozhovoru.
  • Orientace na výsledek a příležitost, nikoliv na negativa a nedostatky.
  • Jak se vzájemně dohodnout nad závěry z hodnocení.
  • Jak dále s výsledky pracovat při úkolování zaměstnanců.
Manažerská práce od A do Z
  • Osobnost manažera
  • Důležité manažerské vlastnosti
  • Kompetence manažera
  • Interpersonální role manažera
  • Informační role
  • Organizační role
  • Motivační role
  • Přijímání a podávání zpětné vazby
  • Komunikace z pohledu manažera
  • Řešení konfliktních situací
  • Jak jednají muži a ženy v manažerské pozici
  • Delegování a jeho přínos pro manažera, zaměstnance i firmu
  • Šest manažerských stylů vedení
Vnitrofiremní interní komunikace
  • Co je interní komunikace
  • Interní komunikace jako součást firemní kultury
  • Předpoklady fungování interní komunikace
  • Cíle interní komunikace - optimální nastavení komunikačního mixu
  • Základy efektivní komunikace s interním zákazníkem – prvky kvalitní služby internímu zákazníkovi
  • Motivace pro službu internímu zákazníkovi
  • Informace ve firmě a její toky
  • Nástroje interní komunikace
  • Hlavní chyby v interní komunikaci - základní pravidla komunikace v krizi
Osobní efektivita – mám vše hotovo
  • Jak lépe zvládnout organizaci každodenních úkolů
  • Jak důležitá je 1. hodina pracovního dne a jak s ní naložit
  • Jak rozpoznávat důležité a stanovit priority
  • Jak si uvolnit si hlavu, ale přesto už na nic nezapomenout
  • Jak uklidit „skříň s kostlivci“ dlouho odkládaných úkolů
  • Jak stihnout dvakrát více práce v polovičním čase
  • Jak ukončit prokrastinaci
  • Jak mít radost z práce a být efektivnější
Lepší paměť snadno a rychle
  • Úvod
  • Motivační záběry ze světových šampionátů, v mozku světových mistrů.
  • základní úvodní informace o paměťových metodách.
  • Spojovací systém
  • Výčty denních úkolů, výčet povinností zadaných nadřízeným,
  • výčet požadavků klienta,
  • vlastnosti produktu,
  • výčty,
  • poznámky k prezentaci.
  • Paměťový palác
  • Obsah objednávek,
  • poznámky z porad,
  • seznamy zboží,
  • výčet argumentů,
  • pamatování obsahu prezentace (když chcete přednášet z hlavy bez potřeby poznámek),
  • nákupní seznamy.
  • Ukládání speciálních informací
  • Jména a tváře,
  • čísla,
  • telefonní čísla,
  • piny a kódy,
  • adresy,
  • čísla objednávek,
  • data, termíny, narozeniny,
  • množství,
  • cokoliv vyjádřené čísly.
  • Cizí jazyky
  • Slovíčka, gramatika, slovní spojení.
  • Další nácviky
  • Systém Roční kalendář (kdykoli někdo navrhne termín, tak okamžitě víte, co bylo/bude za den v týdnu) výhodné při plánování termínů schůzek, jednání, uzávěrek, dovolené, narozenin…
  • Binární kódy (skvěle zlepšuje pracovní paměť).
  • Hrací karty (skvěle zlepšuje celkovou paměť).
  • Mozek a soustředění.
  • Výhody používání technik.
  • Nácvik některých technik.
  • Shrnutí.
  • Závěr.
  • Závěrečná diskuze a odpovědi na dotazy posluchačů.
Typologie osobnosti
  • jak rozpoznávat základní charakteristiky jednotlivých osobnostních typů
  • jaké jsou limity, rizika a příležitosti jednotlivých typů osobnosti
  • jak porozumět vlastním motivačním vzorcům
  • jak ocenit svůj skutečný potenciál a přestat se vnitřně zpochybňovat a porovnávat s ostatními
  • a také

  • jak pochopit „nesrozumitelné“ důvody chování ostatních lidí
  • jak formulovat motivaci, vyjednávání a instruktáž podle jednotlivých osobnostních typů
  • jak využít motivační potenciál typu osobnosti při vyjednávání a při řízení a vedení druhých
  • jak snížit potřebu řešit situace bojem a nátlakem.
Komunikace pro mistry ve výrobě
  • jak si udržet dobré lidi – klíčová role vztahů a komunikace
  • jak říkat pochvalu i kritiku operátorům, aby to skutečně fungovalo
  • jak oznamovat některé nepříjemné věcí, aby nevyvolávaly zbytečně velký odpor
  • jak na koho – práce s různými typy lidí
  • zvládání problémových typů lidí
  • řada šikovných komunikačních tipů, které už se řadě mistrů ve výrobě osvědčily 

Jak delegovat, aby to opravdu fungovalo

  • Co je to komunikace?
  • Nejdůležitější principy efektivní komunikace, aneb bez čeho to opravdu nejde
  • Mohu zvýšit pravděpodobnost toho, že druzí skutečně porozumí tomu, co jim sděluji?
  • Co je to Pozitivní myšlení a pozitivní komunikace
  • Změna přístupu/změna paradigmatu
  • Žijeme v takovém světě, jak o něm přemýšlíme aneb vytváření skutečnosti komunikací
  • Pozitivní komunikace se sebou a se světem
  • Využití pozitivního myšlení v praxi
  • Trénink pozitivního myšlení a komunikace v modelových situacích z praxe účastníků
  • Delegování
  • Delegování a úkolování - podobnosti a rozdíly
  • Výhody delegování
  • Kdy a co "nesmím, mohu a musím" delegovat
  • Nástroje efektivního delegování
  • Principy pozitivní komunikace při delegování
Obrana proti manipulaci a reakce na řečnické triky
  • pochopíte, kdo je manipulátor, proč jedná specifickým způsobem a jak ho poznat
  • porozumíte tomu, jak díky schopnosti číst mocenské pole dosáhnete lepších výsledků
  • vyzkoušíte si, jak chytře a účinně reagovat v mocensky nevýhodných podmínkách
  • potom už manipulátora vždycky poznáte
  • odnesete si návody, jak na něj
  • nazkoušíte si, jak se s přehledem ubránit
  • a případně jak účinně zaútočit
Time management
  • Definice Time managementu – proč Time management
  • Zásady správného řízení času – analýza časových ztrát
  • Zloději času a jak se s nimi vypořádat
  • Princip životní rovnováhy
  • Identifikace našich cílů – význam stanovování cílů
  • Priority v každodenním životě
  • Paretův princip time managementu
  • Eisenhowerův princip – stanovování priorit
  • Rovnováha mezi prací a odpočinkem - umění říci NE
  • Delegování a plánování
  • Identifikace prokrastinace a možnosti jejího omezení
Sebereflexe manažera a trénink psychické odolnosti
  • Pozice manažera: potenciál a rizika vedoucí pozice
  • Manažerská pozice: rozpory mezi realitou a individuálními očekáváními, jak s nimi zacházet
  • Co je to sebereflexe, jak se k ní dobrat a jak ji „udělat správně“
  • Využití sebereflexe k růstu robustního životního /manažerského ukotvení
  • Jakou cenu jsem ochoten za svou pozici zaplatit: popis/poznání hranice ochoty riskovat sebe sama, flexibilita této hranice
  • Péče o vlastní zdroje energie, úspory a násobení osobní energie
  • Tvorba a obnova zdrojů pro případ krize
  • Ovlivňování okolních „nezměnitelných“ faktorů
  • Jak nakládat s časovým tlakem a tlakem z pozice moci
  • Práce se změnou a motivacemi
  • Emoce: moudrý průvodce životem
  • Jak číst signály těla o dosažení „vnitřní hranice“ a jak je respektovat
  • Životní hodnoty a osobní potenciál jako zdroj růstu
  • Jak nastavit integritu mezi osobními a firemními hodnotami, prioritami a cíli
  • Jak zvyšovat svoji moc a modelovat svoje pole působnosti
  • Práce s náladou
  • Postupy a techniky pro trénink psychické odolnosti: radost, tvorba, smysl a souvislosti
Podřízený zaměstnanec od A do Z - jak obstát v práci vedoucího
  • Jaké jsou povinnosti vůči podřízeným
  • Jak si vybrat kvalitní podřízené
  • Adaptační proces je moje starost
  • Jak se orientovat v základních lidských povahách
  • Co vše mohu svým podřízeným o sobě sdělit
  • Jak motivovat podřízené
  • Co dělat a jak komunikovat
  • Když se zaměstnanci daří a plní své úkoly
  • Když se občas projeví nějaký pracovní problém
  • Když zaměstnanec neplní, co plnit má
  • Když zaměstnanec řekne „tohle dělat nebudu“
  • Když zaměstnanec neplní své základní úkoly
  • Když zaměstnanec nepřijde do práce
  • Když má zaměstnanec nějaký osobní problém
  • Jak se připravit na hodnotící rozhovor se svým podřízeným
  • Jak mám předávat zpětnou vazbu
  • Rozdělování finančních odměn
  • Chci rozvíjet své podřízené?
  • Opravdu na ně mohu delegovat některé své úkoly?
  • Jak skončit pracovní poměr?
  • Modelové situace
Umění narativní prezentace
  • Co je to prezentace?
  • Kdy prezentujeme?
  • Co je to narativní prezentace?
  • Příprava prezentace
  • 4 zásadní otázky pro přípravu prezentace
  • Struktura prezentce - Mnemotechnická pomůcka BIKER B
  • Bang
  • Introduction
  • Key Points
  • Examples
  • Recap
  • Bang
  • Prezentujeme
  • Jak setřást trému
  • Jak s obtížnými tazateli
  • Desatero
  • Pomůcky
  • Narativní prezentace v praxi
  • Tvorba narativní prezentace účastníky
  • Nahrávka prezentace
  • Analýza a rozbor dobrých zkušeností
Ovlivňování pro pokročilé
  • Jak si zvolit správný postoj vůči druhé straně
  • Mini-analýza toho, čeho chceme dosáhnout
  • Pravidla zpětné vazby a její využití v dlouhodobém ovlivňování
  • Win – win metoda a k jakým jiným výsledkům lze dospět
Manažer mezi mlýnskými kameny – řízení bez podpory
  • Postavení manažera v mocenské hierarchii společnosti: co všechno „hraje“
  • Parametry manažerského rozhodnutí: co ovlivňuje moji práci a pozici a jak s tím naložit
  • Průniky a odlišnosti potřeb u podřízených a u nadřízených
  • Pojmenování limitů, rizik a požadavků na změnu z hlediska manažera
  • Přenos rozhodnutí do prostředí týmu a do prostředí nadřízeného
  • Jak formulovat totéž zadání vůči různým motivacím a schopnostem lidí v týmu?
  • Jak získat od lidí dobrovolný závazek?
  • Aktivní využití moci, vyjednávání z pozice moci
  • Funkční scénáře na obranu proti manipulaci
  • Schéma pro zdravou zpětnou vazbu
  • Já a moje emoce: zaměření na radost a tvorbu
  • Jak neztratit elán a dávkovat změnu ve stravitelných porcích, sobě, šéfovi i do týmu
Vítězíme nad prokrastinací
  • Prokrastinace - její definice a příčiny
  • Formy prokrastinace
  • Důležité osobní postoje a růstové nastavení mysli
  • Ovládaný nebo vládnoucí?
  • Ladíme svoji motivaci
  • Definice vlastního poslání
  • Jak na změnu návyků
  • Plánování, které není jen o úkolech
  • Jak se postavit k náročným výzvám
  • Soustředěná pozornost
  • Kvalitní odpočinek
  • Jak udržet výsledky a dál se rozvíjet
Praktický průvodce efektivními rozpočty
  • Plánovací proces a formy rozpočtů
  • Omezení a nedostatky tradičních systémů rozpočtování
  • Nové přístupy k tvorbě rozpočtů
  • Rozpočtování podle aktivit (activity-based budgeting)
  • Koncept BB (beyond budgeting)
  • Rozpočtování na nulovém základě – ZBB (zero-based budgeting)
  • Tvorba rozpočtové rozvahy, výsledovky a přehledu o peněžních tocích
  • Ekonomické vyhodnocení finančních plánů a rozpočtů
Základy účetnictví a ekonomické řízení firmy pro jednatele a majitele firem
  • zdroje ekonomických dat – účetnictví jako jazyk podnikání, účetní výkazy a jejich provázanost, vztahy mezi rozvahou a výsledovkou, principy vypovídající o majetkové a finanční stabilitě firmy, využitelnost výkazu o peněžních tocích
  • analýza informací z účetních výkazů – finanční zdroje podniku, role zisku, peněžní tok, kapitálová struktura, řízení likvidity, výpočet a interpretace pracovního kapitálu
  • rozvaha – o čem vypovídá, co z ní lze vyčíst, majetek podniku a jeho zdroje, důležité účetní kategorie a jejich vztah, pohledávky, závazky, vlastní kapitál, dluhy
  • výkaz zisků a ztrát – co je podstatné ve výsledovce, hospodářský výsledek a jeho zjišťování, náklady, výnosy a zisková marže, jejich sledování a vzájemné souvislosti
  • peníze – jak je účetnictví eviduje, peněžní toky a jejich řízení, základní znaky dobré finanční situace podniku
Praktický průvodce finanční analýzou pro manažery
  • Výkonnost nebo solventnost – co rozhoduje o konkurenceschopnosti firem.
  • Každý majetek někomu patří – praktické čtení v rozvaze.
  • Potenciál výkonu firmy a pracovní kapitál – jak se dívat na aktiva a co je likvidita.
  • Bohatství nebo dluhy – jak se dívat na pasiva a dlouhodobou solventnost firmy.
  • Zisk nebo peníze – co je smyslem podnikání a jak o tom vypovídá výsledovka.
  • Výnosy a náklady – účetní versus manažerský pohled.
  • Aktivita firmy – jak poznat, že jsou firemní procesy efektivní.
  • Rentabilita – jak vyhodnotit přínos šéfa obchodního týmu, výkonného ředitele a dosažený efekt pro vlastníky a věřitele.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Server Side Rendering - Next

The Benefits of Server Side Rendering Over Client Side Rendering